måndag, februari 22, 2010

Ekologisk kexchoklad


Äntligen kommer det ett ekologiskt alternativ till den populära kexchokladen! Sjölunda Gård, som står bakom Ekorrens ekologiska smågodis, breddar nu sitt sortiment och lanserar ”Ekorrens ekologiska kex” – knapriga rån fyllda med chokladkräm och med överdrag av mjölkchoklad.

Ekorrens ekologiska kex finns hos Coop, Hemköp och Vi-butikerna från och med februari 2010, samt i många ekobutiker. Rekommenderat pris är 11 kr för chokladkakan som är på 55 gram.

6 kommentarer:

  1. Hatar att vi handlar mat på Maxi ica, de verkar ju ha mycket mer ekologiskt på Coop vilket ju såklart är bra. Jag får försöka övertyga mina föräldrar om att vi ska börja handla på Coop istället ^^

    SvaraRadera
  2. Jag vill ju ha mörk choklad på min kexchoklad, hoppas det kommer...

    SvaraRadera
  3. Mina barn älskar den - känns mycket bättre att köpa den än originalet. Smarrigt söt, men är det fest så är det.

    SvaraRadera
  4. Men åh, det visste jag inte att det fanns!! Vad glad jag blir :D

    Grym blogg förövrigt, du har en till följare :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Någon som vet var jag kan få tag i denna kexchoklad nu? Verkar ha utgått?! Ekorrens eller Take a good bite.... Tacksam för svar!/

    SvaraRadera