tisdag, mars 03, 2009

Vinn presentkort hos EkoLeko!

Vinn ekologiska leksaker
Nu har Rekobloggens läsare chansen att vinna ett presentkort från EkoLeko som jag tipsade om förra veckan. Presentkortet är värt 300 kronor (plus fri frakt på de varor som beställs). För att delta i tävlingen ska du lämna en kommentar med svaret på följande fråga, senast 20 mars.
Vad skulle du köpa för presentkortet om du vann, och vem skulle du ge det till?


Har du svårt att välja bland allt fint i EkoLekos sortiment? Om du länkar till tävlingen (låna gärna bilden) från din blogg eller hemsida får du lämna en extra motivering för att öka dina chanser att vinna. Ev. vinstskatt betalas av vinnaren. Lycka till!

Uppdatering: Tävlingen är avslutad och nu har en vinnare utsetts av EkoLeko. Stort grattis till Elin som vinner presentkortet! Tack till alla som var med och tävlade!

32 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja vinna de giftfria ansiktsfärgerna och kritorna och fingerfärgerna till mina tre underbara kusinbarn! De är i kreativa åldrar alla tre och tycker om att pyssla men jag vill ju självklart inte att de ska få i sig en massa läskiga ämnen medan de leker!

    (PS. Härligt att det finns affärer med snälla leksaker, det ska läggas på minnet tills jag skaffar egna småttingar!)

    SvaraRadera
  2. Den här tävlingen vill jag vara med i, EkoLeko är en toppen-butik!
    Om jag vinner tänker jag köpa en Bultbräda.
    Jag länkar till tävlingen i min blogg.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle shoppa loss av bland träklossarna för att det är underskattade leksaker. Barnets kreativitet (och framtida trumslagarfärdigheter) övas på ett enklalt sätt. Att de är giftfria är helt klockrent eftersom det då känns bättre när de tuggas på.

    Dessa klossar skulle jag ge min kollegas lille son, bland annat på grund av ovanstående men även för att hans mamma är helt såld på svart. Jag tänker bryta det och införliva en färgklick i hans liv.

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja vinna en måla själv borg eller måla själv slott och ge till mina barn. Det skulle verkligen hålla dem sysselsatta en regnig dag. Jag länkar till tävlingen...

    SvaraRadera
  5. Åhh vad kul! Nu hittade jag både en (för mig) ny blogg och en ny affär :-)

    Det var ju supersvårt att välja bland alla fina saker...
    Jag vill köpa en helikopter & en bärgningsbil. En till min son och en till hans kusin Ellen som snart blir 2 år. De passar så bra när vi läser Halvanböckerna :-)

    SvaraRadera
  6. Toppenbra upptäckt av en ny sajt där jag kan få BRA saker till egna och andras barn.
    Om jag vinner kommer jag att köpa en bumerang till min "stora" lilla älskling som fyller 10 år snart.
    Han har försökt bygga en bumerang i ett par år, men konstaterat att han nog behövde en resa till Australien för att få kunskapen först. :)

    SvaraRadera
  7. Jag vill självklart vara med och tävla. Här är länken i min blogg:
    http://bokmamman.blogspot.com/2009/03/snalla-leksaker.html

    Jag skulle köpa en bil till min dotter. Vi har faktiskt inte köpt så mycket leksaker till henne, hon är bara 1½ år, men däremot har hon fått en massa och det är mest bara dockor. Det är dags att hon även får lite "pojkleksaker". En biltransport skulle jag därför ge till henne.

    Jag skulle också vilja köpa klossar till henne. Har velat göra det ganska länge, hon tycker om att hålla på att sortera och bygga och sånt, men jag har inte velat köpa de som finns på vanliga affärer med tanke på att de ofta stoppas i munnen och de flesta brukar ju vara målade med icke giftfri färg.

    SvaraRadera
  8. Jag skulle köpa ansiktsfärgen. När vi har barnkalas är höjdpunten ansiktsmålningen. Att då veta att färgerna är bra gör att målningen känns ännu roligare.

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med å tävlar:-) Har länkat på min tävlingsblogg!
    http://segtsomkolatavlar.blogspot.com/2009/03/20-mars_11.html

    Jag skulle köpa en Stor rullskallra för att uppmuntra min lilla Molly till att vilja röra sig mer och ett bambupyssel för det är så fina färger å det stimulerar finmotoriken.
    Roligt med en eko butik med rimliga priser.

    SvaraRadera
  10. Jag har lämnat en motivering på tävlingsbloggen oxå
    //Laura

    SvaraRadera
  11. Själv är jag barnsligt förtjust i de fina mjukisdjuren, men tvillingarna skulle antagligen älska slottet man kan måla själv. Där kunde prinsessor och riddare samsas och genom att man själv får måla det får de utlopp för sin egen kreativitet.

    Har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/march/presentkort-20-mars-1.html

    Ska jag skriva en ny kommentar för en ny motivering? Eller hur gör jag?

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vilja vinna två mjukisdjur av Giraffen till kompisen som väntar tvillingar. Med fyra små bebishänder att hålla samtidigt kan den blivande modern nog behöva lite hjälp att fylla dem... giraffernas halsar såg väldigt greppvänliga ut :)

    Jag har länkat också:
    http://linblogg.blogspot.com/2009/03/presentkort-203.html

    SvaraRadera
  13. Förstor inte riktigt detdär med två motiveringar när man hade länkat, men jag får väl tävla för sonens räkning också.
    Han skulle garanterat uppskatta en Stapla glader. :D

    Länken är densamma...
    http://linblogg.blogspot.com/2009/03/presentkort-203.html

    SvaraRadera
  14. För att lämna en andra motivering är det bara att skriva en extra kommentar här. Alternativt skriver man båda i samma kommentar, bara det är tydligt var den ena slutar och den andra börjar.
    Lycka till allihop!

    SvaraRadera
  15. Jag skulle vilja vinna pussel geometri. perfekt för min lille kille. ^^

    Har länkat tävlingen vidare här:
    http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/march/tavling-ekoleko.html

    SvaraRadera
  16. Om jag vinner skulle jag lägga till lite pengar och köpa den härliga mjukis-grisen.
    Den skulle jag inte ge till något barn, utan till min vän (35 år) som samlar på grisar.

    SvaraRadera
  17. Vill jättegärna vinna, skulle köpa riddartunikan och ev. papegoja på pinne om jag vann!!! De skulle vara till min son, 1,5 år. =)

    Länkar såklart i min blogg med motivering:
    http://fangoria-mittdittochdatt.blogspot.com/2009/03/5-tavlingar-med-prylar-och-sant-till.html

    Mail: sleeper81@hotmail.com

    Mvh/ Hanna K

    SvaraRadera
  18. Igelkott dra skulle jag helt klart välja då min dotter älskar dom sedan blir det nog möjligen en snutte med pingla och ett hopprep.

    Snutten skulle gå till minsta sonen, igelkott dra skulle gå till minsta dottern och hopprep till älsta dottern

    Länk finns från min blogg här: http://tvattlapp.blogg.se/2009/march/tavling-ekoleko-presentkort.html

    mail: angelasdream@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Vad mycket fina och bra saker det fanns! Både miljömässigt och pedagogiskt, enligt en förskollärare. Om jag vinner vill jag ge bort pysselsaker till systerdottern och en mjuk vän till min en månad gamla dotter.

    SvaraRadera
  20. Åh, det finns så himla fina saker där! Jag är med och tävlar..
    Jag skulle gärna vinna Igelkott dra, så himla fint gjord. Eller Skallra Groda. Skulle ge som present till en av mina vänner med barn :)

    http://blacklion.blogg.se/2009/march/tavlingar.html
    turkost@gmail.com

    SvaraRadera
  21. Jag skulle köpa Klossar med hela alfabetet, både stora och små bokstäver. Miljövänligt och giftfritt, dom skulle jag ge till min son när han fyller år

    http://busmammanvinner.wordpress.com/2009/03/12/20-mars/

    Jag har länkat i min blogg och min andra motivering är att jag skulle köpta Rörelse magnet pusslet och åter igen ge till min son :-)

    SvaraRadera
  22. Åh, vad underbart med leksaker i trä och inte plast! Om jag skulle vinna presentkortet hade jag valt den snyggt designade älgen till min son samt pärlhänget att dekorera hans barnvagn med.

    Jag hade inte hört talas om Ekoleko innan men de får många plus utav mig - roliga och utvecklande leksaker som samtidigt är giftfria och miljövänliga. Jordnära affär som även fungerar länk mellan köpare och säljare av begagnade leksaker. Jag blev dessutom sugen på att göra salvan under ”Ekotips”..

    Tack för all inspiration Rekobloggen!
    /Cecilia - cilla1983@hotmail.it

    SvaraRadera
  23. Jag är absolut med och tävlar! Älskar Ekolekos skortiment! :)

    Skulle köpa ett "Tåg stort" åt min son som fyller 2 år i maj. Jag vet att det skulle vara en present som han skulle gilla!

    Länkat har jag gjort här: http://edvinsmamma.blogg.se/tavlingar/2009/march/tavla-om-ett-presentkort-fran-ekoleko.html

    SvaraRadera
  24. Hej! Jag är med och tävlar. Skulle jag ha turen att vinna så skulle jag nog köpa någon stapelleksak åt min Albin.

    Länkar på min blogg :
    http://albinsmoder.blogg.se/2009/march/tavling-30.html

    SvaraRadera
  25. Jag är med och tävlar, jag gillade deras mjuka vänner, speciellt grisen var himla söt och fiffigt att vissa hade vetevärmare.

    Jag har länkat i min tävlingsblogg

    http://molnboanna.blogg.se/2009/march/presentkort.html

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  26. Jag skulle köpa Softening Lotion och Giraff 20 cm till min väninna som fick barn för 3 veckor sedan.

    SvaraRadera
  27. Jag vill gärna vara med!
    Min dotter fyller snart ett år, så att få ge henne "Tåg dra" och "Papegoja på pinne" vore jättekul!

    anonitota@comhem.se

    SvaraRadera
  28. Hej! Jag skulle köpa grisen till min lilla tös som snart fyller två.
    svartakatten@live.se

    SvaraRadera
  29. Vad skulle du köpa för presentkortet om du vann, och vem skulle du ge det till?

    Om jag vann skulle jag köpa lite som finns inne på "Måla och pyssla" tex konkritor och fingerfärg och jag skulle köpa det till min son då han precis kommit till den åldern.

    Länk: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/march/jag-tavlar-hos-rekobloggen.html

    SvaraRadera
  30. Hej
    Jag vill vara med och tävla. Om jag vann skulle jag köpa en grön Bil Bubbla till två av mina vänners barn som båda fyller 1 år i april.
    /Malin L
    malinlofving(at)gmail.com

    SvaraRadera
  31. Jag vill också vara med!!! :D

    Om jag vann så tror jag att jag skulle köpa några paket Bubber som jag skulle ge till mej själv. Sen skulle jag gömma dom i en skrivbordslåda på jobbet och leka med det när jag har tråkigt (och ingen ser!).
    Eller så kanske jag skulle köpa ett mjuksidjur och ge till nån som behöver ettt ;)

    La in en bildlänk till tävlingen på min blogg, finns i högra sidospalten.

    /F

    SvaraRadera
  32. Jag skulle vilja tipsa om vår nyöppnade butik som har saluför giftfria ansiktsfärger från Snazaroo. Adressen är www.ansiktsfarg.se.

    SvaraRadera