fredag, maj 29, 2009

Dubbelcertifierade snabbkaffenyheter

Ekologiskt snabbkaffe, kravmärkt och rättvisemärktEkologiskt snabbkaffe, kravmärkt och rättvisemärkt
Nu kan alla snabbkaffe-entusiaster glädja sig åt två nyheter med både schysst attityd och stark karaktär. För nu lanserar Löfbergs Lila två nya snabbkaffen, de enda på marknaden som är dubbelcertifierade med Rättvisemärkt och KRAV. Nyheterna heter Volcano espresso och Ethiopan Sidamo. De nya sorterna höjer kaffeupplevelsen och gör det möjligt att variera mellan espresso och bryggkaffe.

Volcano, espresso: En kraftfull klassisk espresso med bönor från Syd- och Centralamerika.

Ethiopian Sidamo, single region: Ett kaffe med intensiv arom och elegant syrlighet som är karakteristisk för kaffe från Sidamo i Etiopien. Att kaffe är Single region innebär att det kommer från ett specifikt utvalt område i Etiopien.

Löfbergs Lilas nya snabbkaffe finns i butik från och med maj.

Foto: Pressbilder från Löfbergs Lila

5 kommentarer:

  1. Vi köpte dessa sorter för ungefär en månad sen. Jag är inte säker, men det känns som att det var i april vi köpte dem. Är du säker på att det gäller maj? Nu spelar inte det så stor roll i och för sig eftersom det redan finns i butik. (:

    SvaraRadera
  2. Jag misstog mig och det var inte exakt dessa vi har hemma, däremot var de vi har hemma både KRAV och Fairtrade och ser i princip likadana ut. Likadan förpackning osv.
    Så det kan nog stämma att just de du visar på bild kom/kommer ut i maj.

    SvaraRadera
  3. Om någon hittar KRAV/Fairtrade-kaffe avsett för Presso-bryggare - säg till. Jag har ännu inte lyckats. Man måste tydligen vara vanlig "bryggare" för att dricka eco. Snabbkaffe är inte riktigt min "bag of box". Ok, sommarsemester på camping hör det nästa till, men inte annars (enligt mig...)

    SvaraRadera
  4. Grymt tips, blir att inhandla när kaffet är slut.

    SvaraRadera