tisdag, juni 15, 2010

Ekologisk snaps till midsommar

ekologisk snaps

Snälleröds Ångbränneri verkare i sann ekologisk anda för att bevara och förädla svenska dryckestraditioner.Traditionen med snaps och brännvin har funnits ända sedan 1400-talet i Sverige, men tyvärr är snapsdrickandet en tradition på väg att dö ut, liksom många andra helsvenska traditioner. Detta vill Snälleröds ändra och hoppas på att få liv i snapskulturen genom att erbjuda hög kvalité och nya spännande smaker.

Snälleröds har en ekologisk certifiering vilket innebär att alla råvaror som används i snapsarna är ekologiskt odlade och produktionen sker enligt gamla beprövade metoder.

Snälleröds 5-pack med ekologiska snapsar finns i alla Systembolagets butiker och kostar 109 kr. Samtliga kryddblandningar finns även i 50 cl flaskor i beställningssortimentet.

Källa och foto: Snälleröds

3 kommentarer:

  1. Toppen! Jag ska nog överraska sambon till midsommar.

    SvaraRadera
  2. Härligt att systemet utökar det ekologiska sortimentet. Och ekologisk ren sprit har jag inte hört om förut. Jag ska däremot dricka ekologisk cider till midsommardagen. Mitt favomärke har gjort en ej för söt cider, helt ekologisk. Me like.

    Ha en fin Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Snygg design och bra koncept. Fick hela serien i julklapp som jag tänkte spara till midsommar.

    SvaraRadera