fredag, januari 16, 2009

Bättre plastpåsar på Lindex

klimatsmart Lindex

Nu inför modekedjan Lindex plastpåsar tillverkade av återvunnet material i alla sina cirka 360 butiker. Lindex har också satt som mål att minska mängden påsar med 20 procent till slutet av 2009.

Den nya påsen är tillverkad av minst 90 procent återvunnet material, dvs. de har varit ute på marknaden tidigare och återanvänts. Återvinning bidrar till att bevara naturens resurser och minskar påverkan på miljön. Påsen kan sorteras som mjukplast och också återvinnas igen av kunden.

Plastpåsen används i samtliga nio länder som Lindex har butiker i.

Foto: Pressbild från Lindex
Källa: Pressmeddelande från Lindex

4 kommentarer:

  1. Mycket bra initiativ! Fast jag tar alltid med mig min egna lilla shoppingkasse :)

    SvaraRadera
  2. Som alltid när jag går in på din blogg tänker jag:"det händer grejer hela tiden!", och det är oerhört glädjande. Det här är verkligen en hoppingivande blogg som jag gärna besöker när jag känner mig lite deppig.

    SvaraRadera
  3. Eco chic: Ja, det är ju självklart det bästa alternativet att ta med egen påse. Om jag glömmer det tar jag påse i första butiken och stoppar allt annat i den.

    Annie: Ja, det är mycket nyheter nu. Det är kul. Vad roligt att kunna glädja andra genom bloggen!

    SvaraRadera