lördag, maj 16, 2009

Nyhet: Ekorrens ekologiska lakrits

Ekologisk lakrits


Ekorrens ekologiska smågodis kom ut på marknaden under hösten 2008 som Sveriges första ekologiska smågodisblandningar. Ekorrens klassiska och syrliga blandning har sedan dess fått många konsumenter att välja det ekologiska alternativet även när det kommer till smågodis. Nu utökar Sjölunda Gård sitt sortiment och lanserar en ny påse med ekologiskt smågodis.

Ekorrens ekologiska lakrits är en självklar uppföljare till de första godisblandningarna. Lakrits är många svenskars favorit och det konsumeras ett kilo lakrits per person och år.

I Ekorrens ekologiska lakrits är 99,5% av ingredienserna ekologiskt odlade. Lakritspulvret görs till exempel av lakritsrot från soliga italienska Kalabrien. Den goda smaken kommer också från ekologisk anisolja. I påsen finns en blandning av små tvistade lakritsbitar och lite större lakritsrullar.

Ekorrens godis innehåller inga konstgjorda färg- eller smakämnen, och inte heller några syntetiska sötnings- eller konserveringsmedel.

3 kommentarer:

  1. Så gott med lakris! Tack för fin blogg med bra tips! Jag har besökt dig ett tag och nu har jag dessutom lagt till dig som länk från min blogg :-)

    SvaraRadera
  2. Bjärhus gårdsbutik, är en butik med chark och vanliga varor, och första prioritet är också ekologiskt! De har massor av annorlunda jättegoda ekologiska varor!

    http://www.bjarhus.se

    SvaraRadera
  3. Den klassiska blandningen har jag köpt några gånger. De har den på Coop Extra i Örebro. Synd att den drunknar i allt "vanligt" godis i hyllorna. Jag ska titta efter lakritsvarianten. Gillar lakrits!

    SvaraRadera